Seminarium z historii oświaty i dziejów ruchu umysłowego 2024/2025
06.10.2025 | 06.10.2025
Pracownia Dziejów Oświaty i Antropologii Kultury IHN PAN wraz z Centre de civilisation polonaise – Université Paris-Sorbonne zapraszają na kolejny cykl seminariów w roku akademickim 2024/2025. Z uwagi na uczestnictwo seminarzystów francuskich, a także gości z innych krajów i różnych ośrodków w Polsce spotkania odbywają się online na platformie ZOOM.
Osoby zainteresowane udziałem w seminarium proszone są o wcześniejszy kontakt z sekretarzem, dr Alicją Urbanik-Kopeć alicja.urbanik@gmail.com
PROGRAM SEMINARIÓW W ROKU AKADEMICKIM 2024/2025
31 października 2024 godz. 17
Prof. Elżbieta Kaczyńska (Kanada)
Niechciane, porzucane, naznaczone. Dzieci w modernizującej się Europie (od schyłku XVIII do początków XX wieku), IH PAN, Warszawa 2024 – dyskusja o książce i wokół książki
28 listopada 2024 godz. 17
Dr Monika Piotrowska-Marchewa UWr
Potrzebne państwu polskiemu. Nauczycielki w systemie szkół powszechnych Drugiej Rzeczypospolitej (1918–1939)
19 grudnia 2024 godz. 17
Dr Michał Piekarski IHN PAN
Absolwenci Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Wiedeńskiego pochodzący z ziem polskich (1898-1938) i ich działalność po ukończeniu studiów
30 stycznia 2025 godz. 17
Mgr Justyna Urbańczyk (Francja)
Emigracja polska w Szwajcarii i jej instytucje – wyniki najnowszych badań. Plan rozprawy doktorskiej
27 lutego 2025 godz. 17
Mgr Urszula Król (Francja)
Ręka artysty – dłoń Fryderyka Chopina jako emblemat nauczyciela i artysty Analiza na podstawie ikonografii i korespondencji
27 marca 2025 godz. 17
Dr Monika Wiśniewska IHN PAN
Podstawy prawne i modele organizacji instytucjonalnej pieczy zastępczej w PRL, NRD i RFN
24 kwietnia 2025 godz. 17
Mgr Krystian Klekot (Francja)
Historia Księgarni Polskiej w Paryżu 1833-1889 – stan badań z pierwszego roku. Tezy rozprawy doktorskiej
29 maja 2025 godz. 17
Dr Konrad Niemira IHN PAN
Edukacja domowa w Polsce XVIII w. Nowe perspektywy badawcze
3 lipca 2025 godz. 17
Dr Michał Siermiński IHN PAN
Adam Schaff – biografia intelektualna. Pierwsze wyniki badań, założenia monografii



Wróć
