Seminarium z historii oświaty i dziejów ruchu umysłowego – spotkania 2021/2022

06.10.2022 | 03.11.2022

 

 

 

 

 

 

W roku akademickim 2021/2022 Seminarium z historii oświaty i dziejów ruchu umysłowego odbywać się będzie nadal we współpracy Instytutu Historii Nauki PAN z Centre de civilisation polonaise – Université Paris-Sorbonne (https://www.centre-civilisation-polonaise.fr/). Z uwagi na uczestnictwo seminarzystów francuskich, spotkania będą odbywać się online.

Osoby zainteresowane udziałem w seminarium proszone są o wcześniejszy kontakt z sekretarzem, dr Alicją Urbanik-Kopeć alicja.urbanik@gmail.com.

Program seminariów:

3 listopada 2021, godz. 17

Mgr Magdalena Klamka (Francja), Henryk Sienkiewicz i kultura pamięci

25 listopada 2021, godz. 17

Dr Mateusz Hübner (Polska), Wpływ delegata Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego we Francji, Zygmunta Lubicz Zaleskiego na prace Funduszu Kultury Narodowej w latach 1928–1939

9 grudnia 2021, godz. 16.30

Mgr Gabriela Manista (Francja), Muzea jako przestrzenie deliberatywne – wykorzystanie debat jako narzędzia edukacyjnego w celu angażowania publiczności w muzeach Europy Środkowej i Wschodniej

27 stycznia 2022, godz. 16.30

Dr Magda Paul (Francja), Kobiety a czytelnictwo w XIX–XX wieku (kontynuacja tematu referowanego w zeszłym roku)

24 lutego 2022, godz. 16.30

Dr Michał Piekarski (Polska), Studenci i absolwenci muzykologii Uniwersytetu Wiedeńskiego, pochodzący z terenów II RP w latach 1918-1938 (kontynuacja tematu rozpoczętego w zeszłym roku)

31 marca 2022 roku, godz. 16.30

Dr Mikołaj Getka-Kenig (Polska), Zabytki architektury i polityka historyczna – przypadek Krakowa 1945-1978

28 kwietnia 2022 roku, godz. 16.30

Dr Kinga Callebat (Francja), Teraźniejszość uniwersytetów francuskich na przykładzie Sorbony

26 maja 2022 roku, godz. 16.30

Dr Tomasz Hen-Konarski (Polska), Austriacka rewolucja oświatowa w Kościele greckokatolickim w ostatnich dekadach XVIII wieku

30 czerwca 2022 roku, godz. 16.30

Mgr Daniel Sunderland (Polska), Żałoba narodowa w dobie powstania styczniowego w kontekście nierówności płciowych w podręcznikach do historii (kontynuacja tematu przedstawianego w 2020 roku)

Arrow Button Wróć

Polityka prywatności Więcej or ZAMKNIJ KOMUNIKAT